van vakantieganger tot seriemoordenaar - Reisverslag uit Fianarantsoa, Madagascar van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu van vakantieganger tot seriemoordenaar - Reisverslag uit Fianarantsoa, Madagascar van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu

van vakantieganger tot seriemoordenaar

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

25 Mei 2015 | Madagascar, Fianarantsoa

Hey lieve allemaal,
Nog minder een maandje en ik ben gewoon al weer in ons koude kikkerlandje! Nu mag ik niks zeggen over koud, want hier is het nu winter hier (jep heb het beste seizoen weer uitgekozen..). Ik heb het best wel druk nu deze dagen, om te beginnen moet ik nog hard aan de bak met mijn verslagen. De stress begint een beeeetje te komen moet ik zeggen, vooral nu ik ook bijna iedereen nog wil afspreken voordat ik wegga en het plannen wordt allemaal krapjes.
Mijn onderzoek is nu volledig afgerond, samen met Kimmerling en Hortense ben ik naar Ambohimahamasina en Miarinarivo geweest. Het vervoer naar Miarinarivo was.. er niet eigenlijk. We moesten in Ambalavao afwachten tot er misschien een keer een taxi die richting op zou rijden. Het zou eventueel kunnen zijn dat deze slechts tot halverwege zou rijden en dan moesten we de rest lopen, en zo geschiedde. Heb ik gezegd dat de tweede helft van mijn onderzoek makkelijker toegankelijk was? HA dat was een grapje. In Miarianarivo is een soort bandieten groep actief die er voor zorgen dat je na 14.00 niet meer tussen twee communities in kan wandelen. Dit hield in, dat we na ons laatste interview (17.00h) als de malle hebben terug gerend naar huis. Gelukkig is dit allemaal goed afgelopen.
Ook ben ik een weekje tussenuit naar Ifaty geweest, dit was een paradijsje met een hotel aan het strand. Tijdens het snorkelen, ben ik de halve crew van Finding Nemo (helaas geen Nemo, wel een Dori) tegengekomen, dat was wel gaaf hoor!
Een vriendin hier heeft een eigen kledinglijn opgezet, en ik mocht meehelpen met de eerste modeshow die in Fianarantsoa werd georganiseerd, zelfs de minister van sport en gezondheid kwam kijken. Daarna met z'n alle op stap, het was een goede avond.
Mijn buurman heeft me geleerd hoe ik een kip kan slachten en klaarmaken. Het slachten en de veren eraf halen is toch niet mijn favoriete klusje. Gister heb ik het namelijk nog een keer geprobeerd, maar het naar mijn idee botte mes hield me er toch vanaf om het nog een keer te doen. De kip smaakte wel heel erg goed, verser kan je het niet krijgen toch? No worries, ik hou het alleen bij kippen en vissen hoor :)
Nou, tot over een paar weken!
veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1736
Totaal aantal bezoekers 22616

Voorgaande reizen:

19 Januari 2012 - 25 Juli 2012

Marjon trekt de weide wereld in

Landen bezocht: