Onderzoek op blote voeten - Reisverslag uit Fianarantsoa, Madagascar van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu Onderzoek op blote voeten - Reisverslag uit Fianarantsoa, Madagascar van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu

Onderzoek op blote voeten

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

20 Maart 2015 | Madagascar, Fianarantsoa

32 uur in de auto, 6 dagen zonder douche of toilet, 13 dagen met alleen 3x rijst en/ of cassava per dag, 12 uur wandelen, 1 parasiet in mijn teen, 7 riviers doorgewandeld en 12 interviews verder, kan ik zeggen dat ik op de helft ben van mijn onderzoek! Hier en daar zijn er wat grenzen verlegd, maar ik heb er veel van geleerd. Ik heb meegemaakt hoe een 'overleden man' via zijn dochter op een traditionele manier mensen beweerde te genezen, en ben ook voor eeuwig beschermd voor alles door zijn magische rum drankje dat we moesten drinken.
Ik heb een giftige slang gezien, die gewoon naast het spoor lag waar wij liepen en dat ik niet bang ben voor spinnen, heb ik inmiddels aangepast voor 'ik ben niet bang voor Nederlandse spinnen'. Deze spinnen zijn reuzachtig en hebben verschillende kleuren, hun webben zijn gesponnen over de rivieren. Samen met twee verschillende tolken (Aubin en Mamy), en Paul (fieldagent) heb ik ontzettend veel meegemaakt. Het klinkt niet erg aantrekkelijk, maar ik heb de tijd van mij leven! Naast dit alles, heb ik in sprookjesachtige omgevingen geslapen, lieve mensen ontmoet en heerlijke koffie met sugarcane juice en verse kaneelthee gedronken. Verder heb ik in een uitgeholde boomstam gevaren, geleerd hoe ik rijst moet planten en hoe ik de vezels van de rijst moet stampen. Nieuwe soorten fruit en groente heb ik geproeft en enkele woordjes in Malagasy kan ik nu spreken. Ik heb gelachen om de dronken oude mannetjes die maar bleven praten tegen Mamy, maar vervolgens ook tegen mij. De mensen daar hebben gelachen toen ik met mijn blote voeten boven op een muis stapte en dit door mijn gegil, aan het hele dorp heb laten merken. Toen ik weer thuis kwam, heb ik driedubbel genoten van de emmertjes douche die we hier hebben en de wc. Ik heb pizza besteld, gewoon omdat het kon en dankzij een gul echtpaar, kan ik nu zelf ook kaneelthee maken. Vandaag heb ik mezelf een dagje aan het zwembad gegunt en ik vind het fijn om iedereen weer op kantoor te zien. Ik kijk uit naar de volgende helft van mijn onderzoek, dat in het Ambalavao district zal plaatsvinden. Dit is in elk geval meer toegankelijk dus als het goed is, iets minder reis en wandel tijd. Meer verhaaltjes volgen! :)

  • 24 Maart 2015 - 14:37

    Vlalala:

    Waaaaaa Marjon avonturier......... :D
    is dat beest inmiddels ook uit je teen of heb je 'm maar alvast een naam gegeven.. ;-)?

    Liefsssss <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 22628

Voorgaande reizen:

19 Januari 2012 - 25 Juli 2012

Marjon trekt de weide wereld in

Landen bezocht: