I like to move it move it - Reisverslag uit Fianarantsoa, Madagascar van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu I like to move it move it - Reisverslag uit Fianarantsoa, Madagascar van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu

I like to move it move it

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

12 Februari 2015 | Madagascar, Fianarantsoa

Voor de geïnteresseerde onder ons, vind ik het wel leuk om af en toe een verhaaltje te schrijven over alles wat ik meemaak in het magische Madagaskar. Allereerst zal ik maar eens vertellen waarom ik hier eigenlijk ben. Voor mijn opleiding ‘Global project and change management’, moet ik twee minors volgen, en twee stages. Voor de eerste minor heb ik een project in Bosnië gedaan, en deze heb ik gelukkig succesvol afgerond.

Voor deze stage ga ik aan de slag bij de organisatie Feedback Madagascar (FBM) die samenwerkt met de organisatie NY Tanintsika in Madagaskar. Ik ga een onderzoek doen naar de relatie tussen het inkomen van een bepaalde groep mensen die al betrokken zijn in hun projecten, en hun gezondheid. Zelf moet ik hier ook nog even wat meer duidelijkheid in krijgen, maar dat komt met de tijd gelukkig.

Komende vijf maanden, tot 12 juni zal ik in Fianaranstoa verblijven, in een appartementje direct naast het kantoor. Tot en met maart woon ik samen met Laura een meisje uit Oostenrijk, Alex en Anneka (een Australisch koppel). Dan zal eerst het koppel vertrekken, waarna in mei ook Laura het huisje zal verlaten.

Tot nu toe heb ik vooral op kantoor gewerkt aan de voorbereidingen voor mijn onderzoek, maar ik kijk er erg naar uit om mijn onderzoek te gaan uitvoeren. Dit zal over ongeveer twee weekjes beginnen denk/hoop ik. Op het kantoor werk ik gezellig samen met een heleboel collegas met wie we zelfs een avondje naar de karaoke bar zijn gegaan. Met hun spreek ik voornamelijk Frans, maar ik begin ook mijn eerste woordjes Malagasy te leren.

Het eerste weekend heb ik wel samen met Laura een uitstapje gemaakt naar Anja. We vertrokken op zaterdag richting Ambalavao, waar we, eenmaal aangekomen, gelijk maar het eerste beste hotel in liepen. Dit was achteraf gezien best wel prijzig, maar wel lekker makkelijk. We zijn naar de zijde fabriek gegaan, waar op doordeweekse dagen, tienermoeders werken, die anders in de prostitutie terecht zouden komen. Dit was erg interessant, en mijn Frans werd erg op de proef gesteld. Er waren ontzettend mooie Sjaals, zoals te zien op de foto. Mocht er iemand nog interesse hebben in zo’n sjaal, dan kan ik er makkelijk een paar meenemen :)
De volgende ochtend hebben we gelijk maar de langste wandeling uitgekozen. Zes uur lang door de bergen klimmen, glibberen en klauteren. Dit was erg gaaf en we hebben een heleboel Maki’s gezien (Madagascar, the movie!), twee kameleons en zelfs een krokodil van een afstandje. Ik vond het af eng, want we moesten heel erg stijl naar beneden af en toe, en sommige stukken waren heel glad. Gelukkig was de gids erg vriendelijk en deed hij rustig aan ‘Mora Mora’ (= rustig aan).
Op zondag avond kwamen we weer terug in Fiana, waar Anneka en Alex voor ons hadden gekookt. Deze week is het weer rustig aan, op kantoor aan mijn verslagen werken. Gister wel nog even naar de markt geweest en heb jawel, mijn eerste AFRITSBROEK gescoord! Zelfs, na flink wat passen en meten, zelfs een tweedehands spijkerbroek gevonden die goed zit. Ik ben blij dat ik voor de terugweg, nog een extra tas aan bagage stuk mag meenemen!

  • 12 Februari 2015 - 09:56

    Sanne:

    hee marjon,

    super leuk! je hebt het goed naar je zin, alvast veel succes met je stage !!

  • 12 Februari 2015 - 10:22

    Dorien:

    een AFRITSBROEK :O. Ik ben geschokt!

    Leuke update! :) xxx

  • 12 Februari 2015 - 17:05

    Gerrit:

    Leuk geschreven! Hopelijk kan je snel de jungle in :)

  • 13 Februari 2015 - 13:45

    Peter Kamps:

    He wat een verrassing om te lezen dat je uiteindelijk daar terecht bent gekomen. Kun je me op je mailinglist zetten voor je volgende verslagen?/

    Heel veel succes aldaar!
    Peter Kamps

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 22650

Voorgaande reizen:

19 Januari 2012 - 25 Juli 2012

Marjon trekt de weide wereld in

Landen bezocht: