Go with the flow and eat from the street - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu Go with the flow and eat from the street - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu

Go with the flow and eat from the street

Door: marjonvanblooijs

Blijf op de hoogte en volg Marjon

17 Maart 2012 | Oeganda, Kampala

Jeeeh weer terug in de bewoonde wereld.
Voor 2 dagen zijn Vanessa, haar vriendin (onmogelijke naam), Mike en ik op safari gegaan naar het Queen Elizabeth National park. Olifanten, aapjes, zebra's, nijlpaarden, buffalo's en 10000 soorten vogels hebben we gespot. Vanuit de boot en vanuit de auto.
De maand is bijna voorbij dus mijn geld begint op te raken. Mike was onze gids, dus verwachtte dat wij alles betaalde ook voor hem. Hotel was helaas boven mijn budget en een nachtje in de auto is best te doen, op de hitte en de muggen na.
De tweede dag stranden onze auto midden in het park. De accu was leeg. Gelukkig stonden er in no-time 3 auto's om ons heen en 5 mannentjes aan onze auto te klussen.
Zij konden ons ook beschermen tegen de eventuele leeuwen (die we helaas niet gezien hebben).
Nadat we het park verlaten hadden, bezochten we, op weg naar Fort Portal, in Kasese een kopermijn. Dit was best interessant en lekker koel van binnen!
In Fort Portal aangekomen, zochten we een hotelletje. Dit was wel even beter dan de auto.
Een vrouw kwam naar ons toe of we die avond uit wilde gaan. Naja we wilde best even kijken. GENIAAL! Overal waren spiegels en ik geloof bij gebrek aan vrouwen waren de mannen met zichzelf aan het dansen in de spiegel!
Nu ben ik weer in het backpackershotel in Kampala. Ben lichtelijk opzoek naar reisgenootjes voor naar Jinja.
Nu ga ik lekker eten, na 3 dagen met bijna alleen brood, chapati, pinda's en bananen ben ik wel weer toe aan wat anders.
Veel liefs

  • 17 Maart 2012 - 12:22

    Valerie:

    SCHATJEEEEEEE

  • 17 Maart 2012 - 22:40

    Opa Van Blooijs:

    Hallo Marjon, Heb zojuist, {half twaalf} je berichtje gelezen. Je raakt een beetje gewend , merk ik wel. Nog steeds een beetje heimwee, of is dat verleden tijd.?Morgen komen je ouders en Susan, en Teddie ons bezoeken. Ik heb een uitgebreide rijsttafel besteld, Leuk toch ? < Welterusten, , Liefs, OPA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 22670

Voorgaande reizen:

19 Januari 2012 - 25 Juli 2012

Marjon trekt de weide wereld in

Landen bezocht: