up to datertje - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu up to datertje - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu

up to datertje

Door: marjonvanblooijs

Blijf op de hoogte en volg Marjon

26 Maart 2012 | Oeganda, Kampala

Even snel een laatste verslagje voordat ik weer back to basics ga in Kiwangala. Ben net terug uit Jinja, dat is de bron van de Nijl.Een van de mooiste plaatsen die ik ooit heb gezien. Helaas heb ik op safari mijn batterijen van de camera er doorheen geschoten dus ik heb welgeteld TWEE foto's van het uitzicht.
In Jinja heb ik leren vissen met twee locals, deze twee jongens hebben mij ook rondgeleid door het dorp en samen met hun heb ik de rest van de dag in de rivier gezwommen.
Een oud vrouwtje had me uitgenodigt om te komen eten. Heel lief. De cultuur hier is dat de gast eerst eet en daarna pas de rest van de familie, dus at ik in m'n eentje...
De volgende dag ging ik mountainbiken. Nooit gedacht dat mijn conditie zo snel achteruit kon gaan maar na een heuvel was ik al kapot!
Op de Nijl moest natuurlijk ook geraft worden, ik zat in de boot met de 'dappere' mensen. Wij als 'helden' kozen natuurlijk de moeilijkste manier om door de stroomversnellingen te gaan. Het gevolg was dat we uiteindelijk meer zwommen dan in de boot zaten maar, het was GEWELDIG! Er werd niet echt veel gepraat, ze waren allemaal in volle concentratie aan het roeien, maar gelukkig had de gids een goed gevoel voor humor en was wel in voor een watergevecht en een zwemwedstrijdje met mij.
Gister heb ik zo'n beetje voor het eerst een andere nederlander gezien. Ik moest zelfs even inkomen in het praten, maar uiteraard na een paar minuten ging dat weer vloeiend.
Met haar ga ik waarschijnlijk samen naar Kabale over 2 weken. Daar schijnt een heel mooi meer te zijn. Deze keer zorg ik voor 2 vol opgeladen batterijen en een paar goede foto's!
Op de zondagavond is er de mogelijkheid om je salsaskills te oefenen. Hier was ik bij natuurlijk!
Een vriend vertelde me daar dat zijn broer waarschijnlijk een hersentumor heeft. Een MRI-scan moet dit uitvogelen. Een scan kost hier alleen 2 miljoen ug shillings. Dat is ongeveer 650 euro. Is het ook echt een tumor, dan zal de operatie ongeveer het dubbele kosten. Dit geld heeft hij helaas niet op zijn rekening staan. Hij heeft er niet naar gevraagd, maar ik wil hem graag helpen, al groeit het geld helaas ook niet op mijn rug. Als jullie je geroepen voelen om te supporten, GRAAG! Laat even weten wat je doet, want ik kan hier niet op mijn rekening kijken.
Heel veel liefs en hopelijk kan ik snel weer wat laten weten!

  • 28 Maart 2012 - 16:35

    Valerie:

    Heldin :-D

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 22674

Voorgaande reizen:

19 Januari 2012 - 25 Juli 2012

Marjon trekt de weide wereld in

Landen bezocht: