Op z'n ons - Reisverslag uit Yangshuo, China van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu Op z'n ons - Reisverslag uit Yangshuo, China van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu

Op z'n ons

Door: marjonvanblooijs

Blijf op de hoogte en volg Marjon

08 Juli 2012 | China, Yangshuo

Iedereen gerust gesteld, Marjon en Ceciel zijn veilig aangekomen in Yanshuo!! Het was nog een hele onderneming om de Chinese grens over te komen. In Shenzhen hebben we een nachtbus genomen naar Yanshuo. Wij hadden ons plekje wel gevonden hoor, heerlijk achterin in een soort van prive lounge met bedden, dekens en kussens. Deze busreis is te mooi om waard te zijn (voor Chinese normen) dachten we. En ja hoor, voordat we het wisten zat de bus letterlijk overvol met Chinesen! We hebben erg gelachen om het feit dat we ineens een Chinese sandwich waren in onze oh zo luxe ogende lounge. Na een lange nacht zijn we aangekomen in Yanshuo. Totaal ongeletterd en alle communicatie non verbaal. Omdat de locale bevolking regelmatig probeert om in het chinees met ons een gesprek aan te knopen, brabbelen wij ook graag even in het ‘Chinees’ terug.Als gevolg veel lach plezier voor ons! We zijn hier gezellig met drie anderen jongeren. Lekker internationaal: een meisje en jongen uit Engeland en een jongen uit Jeruzalem.
Gisteren op de fiets een tocht langs de yulong river gemaakt. Met als doel de Budha cave bezoeken. Na lang ploeteren en dwalen (Stel je even voor, Marjon&Ceciel op een tandem rijdend over paden die absoluut niet bedoeld zijn voor fietsers) kwamen we eindelijk bij de cave, was ie gesloten!
Vandaag dan maar met de bus erheen. Ook hier moesten we weer even een drempel over. Een gigantish grote grot met daarin jawel.. een natuurlijk modderbad. Nadat we erg elegant door de modder hebben gekropen mochten we genieten van een natuurlijke hotspring. Yanshuo is erg gezellig met erg veel marktjes en restraurantjes. Over een paar dagen reizen we verder naar Guiyang.
p.s Er zijn prachtige,sprookjesachtige bergen.

• 08 Juli 2012 - 10:42

Opa Van Blooijs:

Hallo Marjon, wat maak je toch van alles mee.je moet er maar een boek over schrijven. Maak je ook veel foto's?Gisteren je ouders op bezoek. Ze hebben hard gewerkt in verband met onze verhuizing. Wees maar voorzichtig With love, oma en opa

• 13 Juli 2012 - 18:18

Valerie:

Hallo varkentje, ga jij nog maar lekker even verder rollen in de modder :D zie je snel weer in eindje!! :) xxxx

• 15 Juli 2012 - 20:06

Oma Van Harten:

Dit gezellige verhaal had ik laalst al gelezen en ik hoopte nu op een vervolg !!Een hele goede tijd samen! Opa en Oma van Harten