Ontsnapping - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu Ontsnapping - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu

Ontsnapping

Door: marjonvanblooijs

Blijf op de hoogte en volg Marjon

30 Maart 2012 | Oeganda, Masaka

Jullie kennen het liedje over Flappie het kerstkonijn wel toch?
Elke ochtend moet ik daar aan denken als die verrekte haan om 4 uur begint te kraaien. Stilletjes hoop ik dan dat hij die avond op mijn bordje ligt. Dit is helaas nog niet gebeurt.
Als ik dan wakker lig, besef ik dat mijn matrasje op de grond zo zacht is dat ik letterlijk in een deuk lig.
GOEDE MORGEN MARJON
Ondanks dat ik pas 2 dagen terug ben uit Kampala kon ik het toch niet laten vandaag even uit Kiwangala te ontsnappen en naar Masaka te gaan.
Hoe ik trouwens van Kampala naar Masaka ben gereist was trouwens een heel avontuur. Samen met Peter uit de US heb ik namelijk gelift! In 3 trucks, 1 auto en 3,5 uur zijn we 140 km naar beneden rereist. Heeft dit ons even 3 euro en 3 uur bespaart!
Morgen krijg ik mijn eerste motorrijles en zondag ga ik lekker naar het strand.
Ik hoop nog steeds dat er mensen zijn die de broer van Jonas willen suporten met zijn operatie.
De groeten uit de rimboe!

  • 30 Maart 2012 - 12:04

    Papa:

    ...en dat voor een vegetariër, laat de dieren politie deze gedachten maar niet horen.
    Doe voorzichtig op de motor, heeft maar twee wielen
    veel liefs, papa

  • 30 Maart 2012 - 14:15

    Amy:

    Chickaa
    Mijn zegen heb je!
    Als we daarmee het leven kunnen redden van een vriend van je moeten we het doen! Iedereen die dit leest, 5 euro (of natuurlijk meer) over maken, niemand zal hier in Nederland van wakker liggen. Is 1 uurtje werken voor sommige maar een half uur, en dan heb je wel een goede daad verricht! Geld storten dus, we gaan een leven redden mensen van iemand die anders overlijdt wegens alleen een vermogenskwestie!! -x- Bighug

  • 01 April 2012 - 10:18

    Dorien:

    Haha, ik moest hetzelfde denken als pap. Die wilde afrikanen maken een beest van mijn lieve vegetarische zusje! Altijd blijven lachen verder he, om je matras. En liften is verder cool! Laatst ook naar Antwerpen gedaan. Mooierd, heb zin om je in de zomer weer te spreken en alle verhalen in het echt te horen en alle foto's te zien (als je batterij weer is opgeladen ;)). Liefs!

  • 03 April 2012 - 19:18

    HoiYau:

    Is alweer een tijdje geleden dat ik jou avontuurlijke verhaaltjes heb gelezen. Doe ik dat weer eens zie ik zoiets geweldadigs! ;) Als ik zo naar dekalender kijk, lijkt de tijd te vliegen, maar als ik naar jouw reisstatus kijk dan denk ik: WAT?! moet ik Marjon nog zo lang missen?! Maar gelukkig heb jij het, zo het lezen, nog super naar je zin daar. Ik krijg nu ook steeds meer reiskriebels!! Ik mis je en onze "nachtelijke" wandeltochten :') Oja, Andy is aangenomen voor de baan. Hij heeft wel gezegd dat zijn zusje ook jou reisleider kan zijn en nog een "ouwe" vriend van ons. Of heb je nog contact met Eunice? Laat maar even weten, dan regel ik wel wat voor je. Ik ga trouwens ook naar HongKong! Maar wel pas in de kerstvakantie, zin om dan weer mee te gaan?! xD Ik ga maar weer eens de nerdje uithangen voor tentamen van donderdag. Groetjes vanuit dit kikkerlandje :) loveu

  • 06 April 2012 - 16:06

    Evy:

    Nou Marjon, ik ga even niet in op je verslag want ik gebruik dit platform gewoon even om een bericht naar je te kunnen sturen, aangezien het via andere kanalen vrijwel onmogelijk is om contact te krijgen met de landen aan de andere kant van de wereld (bijna dan..). Wat ik eigenlijk wilde zeggen, ik vind dat je wel weer lang genoeg weg bent haha. Van mij mag je nu wel weer terugkomen! Ik bedoel, wat moeten Cyrille en ik zonder een Marjon die ons met beide benen op de grond houdt?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 22667

Voorgaande reizen:

19 Januari 2012 - 25 Juli 2012

Marjon trekt de weide wereld in

Landen bezocht: