Einde Oeganda!!!! - Reisverslag uit Kabale, Oeganda van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu Einde Oeganda!!!! - Reisverslag uit Kabale, Oeganda van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu

Einde Oeganda!!!!

Door: marjonvanblooijs

Blijf op de hoogte en volg Marjon

22 April 2012 | Oeganda, Kabale

Na 8 uurtjes in een bus richting Kabale met de radio op oorverdovend hard volume kwamen we eindelijk aan in Kabale. Samen met Evelien en Sabrina was het avontuur begonnen met
het zoeken naar het goedkoopste hotel, aan Lake Bunyonyi is dat best een hele opgaven. Na flink afdingen konden we voor 10 euro per nacht in de family cottage MET balkon en incl. ontbijt slapen.
Gister zijn we gaan canoen in een uitgeholde boomstam. Gelukkig hadden we een gids die het peddelwerk voor ons deed.
Kabale is niet mijn eerste bestemming. Met Abby, John en Aamon (Engeland en Amerika) samen naar Jinja geweest. daar op een vuurtje gekookt, in bomen geklommen, als tarzan met een touw in het water gesprongen, het casino op zn kop gezet en nachtgezwommen.
Samen met Julie, Stine en Nanna (Denemarken) naar de Sippifalls geweest. Halverwege de weg een andere taxi moeten nemen omdat de onze achteruit de berg afreed. Vervolgens in de stromende regen naar een ander hotel moeten zoeken omdat de twee hotels waar we heen wilde gaan allebei er nogal spookachtig en gesloten uitzagen.
Vervolgens in Crowsnest geslapen, echt een krot maar met prachtig uitzicht.
Een vier uur durende wandeltocht gedaan op mijn profielloze sneakers door de blubber afdalen, geen succes maar wel heel leuk.
Terug in Kampala nog even op de Owenomarket geweest om daar de goeiekoopst mogelijke kleren aan te schaffen. Ondanks dat ik de helft van mijn kleren al kwijt ben, of dat het te ranzig is om aan te trekken, ,gaat mijn tas al bijna niet meer dicht. En hoe geel dat ie eerst was, nu is ie bruin met zwart.
Half uur internet zit er al weer bijna op, excuses voor de spellingsfouten, maar in mijn snelheid kan ik daar niet aan denken hoor.
Tot zo snel mogelijk, wie weet vanuit India!

• 22 April 2012 - 15:20

Peter:

Nog 6 daagjes :o!!

• 22 April 2012 - 15:20

Mama:

lieverd, wat een avonturen! ik zou je wel willen zien slingeren door de bomen. fijne dagen in Oeganda nog en goede reis naar India. xx

• 22 April 2012 - 15:24

Papa:

Wouw wat een avonturen. Word er een beetje jaloers op. Ben benieuwd naar je foto's.
    Veel plezier nog in Uganda en een goede reis van de week naar India.
    Veel liefs, papa

• 22 April 2012 - 17:25

Susan:

Hey Jane, hahaa marjon je had toch speciale wandel schoenen gekocht?! waar zijn die dan? of heb je ze toch maar thuis gelaten? maar echt vet wat je allemaal meemaakt! en je moet maar veel foto's maken!!!!!!! xxx!

• 23 April 2012 - 03:09

Valerie:

Ma chérie! Je te souhaite un très bon voyage!! Profites-en bien! Bisous de Paris, Mademoiselle Valérie