Een goed begin, is het halve werk. - Reisverslag uit Agra, India van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu Een goed begin, is het halve werk. - Reisverslag uit Agra, India van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu

Een goed begin, is het halve werk.

Door: marjonvanblooijs

Blijf op de hoogte en volg Marjon

30 April 2012 | India, Agra

Daar stond ik dan, midden op de dansvloer. Met tegenover me een knetterzatte vent die z’n bierflesje als microfoon gebruikte en een andere vent die mijn hand zo stevig vasthield dat ik geen kant meer op kon. Om mij heen, allemaal mooi geklede indiase mannen en vrouwen die me stiekem, of minder stiekem, aan het uitlachen waren.
Waar was ik? Op een verlovingsfeestje van een voor ons totaal onbekend koppel, dat er overigens alles behalve gelukkig uitzag.
Hoe kwam ik daar nou weer terecht? Ik zat buiten ons uberluxe hotel te wachten op Peter, toen Shayla (nieuweling) voorbij kwam lopen en zei dat ze ergens een bruiloft aan de gang zag en dat ze dat wel wilde zien.
Een Indiaas meisje, Chanou, vond het wel leuk, een stel vreemdelingen op het feest en heeft ons alles over de cultuur van het verloven en trouwen etc. uitgelegd. Het eten was trouwens superlekker!
Gister hebben Peter en ik wat van de cultuur in New Delhi gesnoven. En het STONK! Mensen piesen en poepen gewoon op straat waar je bij staat. Wel een paar mooie tempels en graf tombes bezocht en uiteraard, meerdere keren goed verdwaald geweest. Het vervoersmiddel hier is de tuk tuks, kleine geel met groene torretjes lijken het wel. Ze sjeesen hier als botsautootjes over de weg.
Na een dagje Delhi, hielden we het daar voor gezien.
Vandaag met de trein naar Agra gereisd om daar een hotelletje te vinden mét mooi uitzicht op jawel: de Taj Mahal!
Deze gaan we echter pas morgen bezoeken. Vandaag zijn we met Shayla (was ik met puur toeval wéér tegen gekomen) een paar tempels en wederom graftombes en kerken gaan kijken.
Moet eerlijk zeggen dat het laatste fort me wel een beetje begon te vervelen hoor, het lijkt allemaal zo op elkaar..
Eerste indrukken van India:
- Mensen NIET te vertrouwen
- Stinkende stad
- Overal puinhoop
- verborgen sloppenwijkjes overal
- goeiekoop!
- veel kerken en forten en tempels die als je er veel van bezoekt, toch verrektes veel overeenkomsten hebben.
- Afdingen (ben er na Oeganda al ietsies beter in geworden)
- Heerlijk eten
- Warm (jaja dames en heren in het kouwe kikkerlandje, hier is het gewoon 40 graden hoor!)
- Veeeeeeel mensen
- veeeeeeeeeeel gekte op de weg
- en al die gekte op de weg, toetert ook nog eens als een gek als het kan het liefst voor niks.
Drie weken India is voor mij wel genoeg denk ik zo.
Het is weer mooi geweest voor nu, de was is net voor ons gedaan (ideaal daar was ik écht aan toe). Dus gaan we nu even eten.
+919716153737 is trouwens mijn Indiase nummer, sommige heb ik al proberen te smsen maar ik heb het idee dat het niet allemaal aankomt.

  • 30 April 2012 - 16:41

    Dorien:

    Wat heb ik toch een leuk zusje! Je zou schrijfster moeten worden! :)

  • 30 April 2012 - 23:29

    Valerie:

    Hoi stinkie! Wat een verhaal weer haha. Bij ons in t hotel hadden we afgelopen zaterdag nacht een brand en het is één grote chaos door personeeltekort, computers en printers die niet werken, ego's van mensen.. en meer dan 100 check-ins elke dag haha echt een gekkenhuis!! heel veel plezier nog schattie pas goed op je zelluf! xxxx <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 22666

Voorgaande reizen:

19 Januari 2012 - 25 Juli 2012

Marjon trekt de weide wereld in

Landen bezocht: