antiroggelloopjes op zwarte voetjes - Reisverslag uit Jaipur, India van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu antiroggelloopjes op zwarte voetjes - Reisverslag uit Jaipur, India van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu

antiroggelloopjes op zwarte voetjes

Door: marjonvanblooijs

Blijf op de hoogte en volg Marjon

06 Mei 2012 | India, Jaipur

Een roggelontlopend loopje, een 'gawegikmoetjenietwatmoetjevanmehetstinkthier' plooi op m'n gezicht, zodra ik de winkel in loop gaat mijn stem een toontje omhoog naar: 'maar dat is veel te duur, voor meer dan de helft neem ik het écht niet mee!' Mijn weerstand is vertienvoudigt (heb je geen optimel voor nodig!) en mijn voeten zijn chronisch zwart.Jaa het intergratieproces gaat sneller dan gedacht!
Al veel meer tempels dan ik kan tellen hebben we bezocht en overal waar we komen, zijn wij toch nog de grootste attractie voor de meeste Indiase. Ze willen graag op de foto met 2 blondjes. Vroeg er vandaag 10 rupees voor maar toen keken ze me een beetje glazig aan. (Ik doe echt mijn best maar ik snap het niet!((Amy))
Nadat we 2 dagen langer dan gedacht ziek in Bharatpur zijn gebleven, kwamen we gister eindelijk aan in Jaipur. De stad van de roze gebouwen en babyroze busjes. Hier even naar de bioscoop geweest, de grootste van India. Het zag er uit als een taartje, vooral van de binnenkant. Het was een mooie ervaring om te horen dat minstens 50 man in de zaal klapt en juicht als er ineens, uit het niets, een mooie zangeres haar liedje en dansje gaat doen.
Ook werd er luid geapplaudisseerd als hun 'helden' op een spectaculaire manier wisten te ontsnappen uit de handen van de politie. Deze mensen verlieten dan ook eerder de zaal toen deze helden van hun, op het einde allemaal dood waren. PRACHTIG!
Daarna nog even een mcflurry gegeten om toch een westers tintje aan deze dag te geven.
Stiekem hopen we beiden toch zsm richting het strand te kunnen trekken om daar de laatste dagen door te brengen in het zonnetje.
veel liefs Marjon

  • 06 Mei 2012 - 19:41

    Eveline:

    Marjon, je moet iets met je schrijven gaan doen, zeker weten, wat een talent!! Je word vast niet blij als ik je voordraag als columnist voor de Vlaspit dus zoek iets leukers
    Genietze verder daar en groetjes weer, ook van Wietse,
    Eveline

  • 07 Mei 2012 - 07:40

    Mama:

    ik zie je al helemaal lopen met je anti..plooi en je zwarte voetjes. leuke broek trouwens, en fijn om je op de foto te zien. knuffels van mama

  • 07 Mei 2012 - 15:35

    Mariska Boudewijns:

    Hee Marjon!

    Even om je te laten weten dat ik je ook volg. Leuk om al die belevenissen te lezen!
    Mijn moeder heeft ook veel aan je gedacht en bidt voor je. En ze wil je ook een fijne reis verder wensen! (en ik ook natuurlijk :P).
    Zij gaat al je verslagen binnenkort allemaal lezen, haha.

    Liefs, Mariska

  • 08 Mei 2012 - 01:57

    P.van Blooijs:

    Hallo Marjon, het is hier half vier in de nacht als ik je laatste verhaaltje lees uit Jaipur en de foto's bekijk. Leuk allemaal. Dus jullie vallen wel op als "blondies"Ik wens je nog een leuke tijd toe op weg naar de kust. Jullie gaan toch naar Bombay, had ik begrepen? Hartelijk gegroet van je oma en opa

  • 15 Mei 2012 - 17:37

    Dorien:

    Niet zo cynisch he zusje! ;) Ik zie jou echt helemaal genieten in die bios *muwhahaha (heksenlachje)*. Geniet geniet geniet! :D
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 22669

Voorgaande reizen:

19 Januari 2012 - 25 Juli 2012

Marjon trekt de weide wereld in

Landen bezocht: