Zelfde continent, totaal andere wereld! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu Zelfde continent, totaal andere wereld! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu

Zelfde continent, totaal andere wereld!

Door: marjonvanblooijs

Blijf op de hoogte en volg Marjon

21 Mei 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Weg uit India,wat een opluchting is dat. Ik had al aan papa en mama gestuurd dat het daar ruikt naar bloemetjes in vergelijking met Mumbai.
Ook liggen de mensen hier niet midden op de straat, of eigenlijk overal, te slapen.
De laatste avond was wel een mooie afsluiter trouwens. We waren bij de Get away of India, een toeristische poort met ook veeeeel Indiaas volk. Hier liepen fotografen rond en zoals eerder vernoemt, wilde de locals wel graag door deze hun MET ons op de foto worden gezet. Nu hadden wij de deal gemaakt dat we dat wel accepteerden, zolang wij die foto ook uitgeprint kregen. Resultaat: 15 foto's.
Na een paar uurtjes vliegen kwam ik aan in Hong Kong, geen flauw idee waar ik naartoe moest.
Ik kwam uit bij het Yesinn hostel, werd gelijk gevraagd of ik mee uit ging en ik was toch al moe dus dat kon wel.
Echt stappen kon je het niet noemen, er stonden vooral veel dronken mensen op straat. Die heb ik al wel genoeg gezien. In India was er een keer een man zo dronken dat hij de trap af geholpen moest worden en vervolgens kotsend op een bankje zat. De avond erop,ook op het strand met een wijntje, zat er een dronken vent een straathond te knuffelen en probeerde er naast te gaan liggen. Vond de hond niet zo leuk. De echte klapper was toch wel in Oegada waar een dronken agent met een wapen tot aan de grond ons in de auto aanhield. Hij beweerde dat we door rood reden, terwijl er GEEN stoplicht stond. Als boete moesten we voor hem een cola halen.
Nadat we heel vriendelijk onze excuses hadden aangeboden en hem hadden beloofd dat we de dag erna een cola zouden langsbrengen, mochten we doorrijden.
Terug in Hong Kong.
Vandaag door Kelly, een nicht van Hoi Yau, op sleeptouw genomen naar het eiland Cheung Chau gegaan. Niet verwacht dat ze zo'n mooie natuur in een wereldstad als Hong Kong zouden hebben. Op het strand weer lekker uitgewaaid. Als lunch kippenpootjes (ja echt die tenen!) gegeten en voordat ik weer richting hotel ging, hebben we nog lekker sushi van de lopende band gegeten.
Morgen hoop ik wat kunst te gaan bekijken om dan weer in het vliegtuig te stappen voor een landje verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 22669

Voorgaande reizen:

19 Januari 2012 - 25 Juli 2012

Marjon trekt de weide wereld in

Landen bezocht: