Ambon - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu Ambon - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu

Ambon

Door: marjonvanblooijs

Blijf op de hoogte en volg Marjon

28 Mei 2012 | Indonesië, Batavia

Parapluutje parasolletje, een voor de regen de ander voor de zon!
Voor de regen heb ik hem momenteel het meeste nodig al heb ik vandaag wel heerlijk in het zonnetje gelegen op een tropisch mooi strand.Ik kreeg spontaan zin om te zwemmen en aangezien ze het hier toch niet aanraden om in bikini rond te huppelen, ben ik er maar met kleren en al ingesprongen.
Mensen spreken mij aan met Mister. Ik probeerde ze nog uit te leggen dat het Miss is omdat ik een vrouw ben, maar nadat ze nog steeds riepen 'bye bye mister!' heb ik die hoop maar opgegeven.
Donderdag ochtend ben ik opgehaald van het vliegveld, even goed uitgeslapen. Zaterdag had ik mijn eerste werkdag op een basisschooltje voor gehandicapten kinderen. De andere juffen hadden het 'ik ken jullie taal niet' probleem goed opgelost. Ik mocht met 2 dove jongetjes pennenbakjes gaan knutselen. Was echt heel leuk!
Morgen mag ik weer, kijk er naar uit.

  • 28 Mei 2012 - 11:19

    Dorien:

    Jaaaaaa, Ambon. Je bent er! En... vind je het mooi? Waar slaap je nu ergens en was het gezellig met Leence? Leuk dat je het naar je zin hebt op het schooltje. Heey miss, ik spreek je snel weer! Hoorde van mam dat je jurk mooi was geworden. Ik zie hem komend weekend wel als ik weer in Ehv ben. Have fun! :)

  • 28 Mei 2012 - 13:15

    P.v.Blooijs:

    Ik zie, dat je het wel naar je zin hebt op Ambon. Je moet maar gauw een paar woorden maleis of ambonees leren . Oudere mensen spreken misschien ook wat nederlands {of niet) en verder natuurlijk veel engels. Enfin, Marjon, je hebt al heel wat meegemaakt en daar is niks mis mee! Hier was het gisteren erg warm vooral op ons appartement, zonder balkon. Blij dat het iets koeler wordt deze week. Het ga je goed en zien uit naar je volgende brief. With love, OMA en OPA

  • 28 Mei 2012 - 14:22

    Mister Valerie:

    Hoi lieve schat :-D

    Misses bestaat niet, dat je het even weet hahaha. Ik moet nog maar 5 weken stage lopen in totaal!! Als je terugkomt lul ik je oren van je hoofd met mn franse geblaat haha.

    We hebben op t moment echt onwijs veel indiers in het hotel, echt een ramp xD

    Denk aan jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 22665

Voorgaande reizen:

19 Januari 2012 - 25 Juli 2012

Marjon trekt de weide wereld in

Landen bezocht: