Merijn en Marjon op pad - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu Merijn en Marjon op pad - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu

Merijn en Marjon op pad

Door: marjonvanblooijs

Blijf op de hoogte en volg Marjon

08 Juni 2012 | Indonesië, Batavia

'Papa en mama moesten eens weten!' Dit hebben Merijn en ik wel een aantal keer deze dagen tegen elkaar gezegd.
Dit natuurlijk niet zonder reden. Afgelopen zaterdag kwam Merijn aan op Ambon. Spontaan werd besloten om naar het eiland Ceram te gaan.
Ons leek het wel leuk om een rondje eiland te doen. Aangezien we allebei een groot talent en ruime ervaring in scooterrijden hebben (NOT) vonden we een scooter wel geschikt. Waar we niet aan hadden gedacht, was om op een kaartje te kijken en dan te zien dat dat helemaal niet mogelijk is omdat het zo groot is.
Na even wat oefenen in een klein straatje ('hoe moet je eigenlijk schakelen? Oooh zo!, kan jij je hand even uitsteken ik weet niet hoe ik de richting aan moet geven!')
gingen we op pad.
Mooie strandjes, veel mensen die ons vreemd aankeken als ik aan het rijden was, een brug waar bijna meer water overheen ging dan onderdoor en vooral veel hobbelige en glibberige paatjes zijn we tegengekomen.
Toen we na een paar uur rijden de weg vroegen naar ons dorp Masohi, zeiden ze allemaal dat we terug moesten. Daar hadden we geen zin in! Dus we reden vrolijk door want, ooit moesten we toch aan de andere kant komen?
Na de laatste keer vragen kwamen ze ons helemaal achterna rijden en drongen er op aan dat we echt om moesten keren.
Het begon al donker te worden dus besloten we maar naar hun te luisteren en ons naar het hotel te laten brengen.
Volgende ochtend hadden we wel weer genoeg gezien van Ceram en brachten 2 mannetjes ons met een busje naar de haven. Deze 2 mannetjes hadden ook een grote zak met zelfgebrouwen alcohol gekocht onderweg.Moet je nagaan hoe gezellig dat de rit was!
Vandaag teruggekomen van een ander eilandje, deze keer een maatje kleiner: Saparua.
Hier uiteraard weer een scooter gehuurd, we hadden de smaak te pakken.De scooter hield er ergens halverwege mee op. Gelukkig was er in no time een heel team van locals om ons heen die wel weten hoe ze zo'n ding kunnen fixen.
Niet lang daarna, hield de weg er ook mee op. Er was ineens een trap naar beneden, en weer naar boven! Dan maar een stukkie lopen.
Eigenlijk was het plan om gister al terug te komen, maar toen we op de haven waren, zagen we eindelijk het strand waar we al die dagen naar opzoek zijn geweest! Wit zand, blauwe zee + palmbomen.
Toch nog maar even een hotel gepakt. Helaas hadden ze geen snorkels maarrr er was wel een grot in de buurt waar we ook in konden zwemmen. Merijn moest vandaag zijn vlucht halen dus ben weer terug op Ambon.Helaas is het weer hier dusdanig slecht dat ik toch ook maar een ticket naar Jakarta heb geboekt. Een rib uit mijn lijf, maar ik heb ALLES over voor een beetje zonneschijn. Ze stonden vanmiddag in het centrum tot hun knieen in het water!



  • 08 Juni 2012 - 18:10

    Valerie:

    Marjon en scooterijden. Toen moest ik hardop lachen :-D we hadden afgesproken dat je helemaal heel thuis zou komen dus gedraag je een beetje he hahaha gros bisous vanuit la france!!

  • 09 Juni 2012 - 08:58

    Evelien:

    Hey chick! Leuk verhaal, ik zie je al helemaal zitten op die scooter :P of moet ik zeggen boda boda? Haha, veel plezizer! x

  • 10 Juni 2012 - 19:50

    Merijn:

    :) ik zie je morgen ;)

    hoop (en verwacht aangezien ik ook gewoon moet werken) dat we ons beetje gedragen hier

  • 10 Juni 2012 - 20:47

    Mama:

    ja, als we dat geweten hadden...!!! ik ben wel blij dat we niet alles weten maar ik wil je wel heel graag helemaal heel terugzien eind juli. dus zorg maar goed voor jezelf en geniet er maar lekker van, liefs en knuffels

  • 22 Juni 2012 - 11:20

    Megan:

    Ik kan niet wachten tot je terugbent Marjon! Ooooeeeeeh zoveel spannende verhalen die ik wil horen haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 22663

Voorgaande reizen:

19 Januari 2012 - 25 Juli 2012

Marjon trekt de weide wereld in

Landen bezocht: