Bep en Mien - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu Bep en Mien - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marjon Blooijs - WaarBenJij.nu

Bep en Mien

Door: marjonvanblooijs

Blijf op de hoogte en volg Marjon

27 Juni 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Vliegveldpret, even met Ceciel het vliegveld op z'n kop gezet. Aangezien de Chinezen zelf niet uitermaten extravert zijn, keken ze toch wel vreemd toen wij alles bij elkaar gilden.
De eerste dag gingen we gelijk op pad. Lekker cackjes bakken, dachten we. Helaas gesloten. Dan maar naar het art museum en het Kowloonpark.
Onze eerste kong fu ervaring meegepikt en gekeken naar een vrij dansende indonesiers. We hadden kaartjes gekocht voor een show waarvan iets 15 jaar bestond. Een stel marcherende fanfares voorbij zien komen, dat was wel een mooie ervaring in zo'n groot coliseum.
Waar we onze dag verder mee opvullen is voornamelijk het zoeken van de weg en het zoeken naar normaal eten (geen ingewanden enzo), en het ontwijken van een telefoonverslaafde niet oplettende chinees.
Vandaag weer met Kelly en haar vrienden Hong Kong verkend. We zijn naar een eilandje geweest en daar door een krot gekropen. Ook even op het strand gezeten en gezwommen. De lunch bestond uit typisch chinees: Inktvis en soort kwal. We hadden net zo goed op een rubberen zool kunnen kauwen. Wel een hele overwinning.
We zijn nog lang niet klaar met Hong Kong, morgen waarschijnlijk naar een paardenrace en natuurlijk SHOPPEN!
veel liefs Ceciel en Marjon

• 26 Juni 2012 - 18:04

Peter:

kijk ;) komt allemaal goed daar :) geniet ervan heej! Enne.. als je nog van die thee tegenkomt ;) haha..
    Veel plezier nog en ik ben benieuwd naar de foto's (!) e.d. ;)

• 08 Augustus 2012 - 15:01

Antonia Groeneveld:

Klinkt goed allemaal,
    Ceciel je bent natuurlijk al terug.
    Wij zijn gisteren teruggekomen uit la douce France.
    Geniet van de rest van de vakantie !!
    xxx,
    tante Antonia